< Terug naar overzicht van deze nieuwsbrief

14 december 2016

In deze nieuwsbrief vindt u meer informatie over de verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder.

 

Samen werken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat.

Merwedebrug moet na verbreding A27 nog dertig jaar mee

Het zal weinig mensen zijn ontgaan: de Merwedebrug bij Gorinchem was tussen half oktober en 9 december verboden terrein voor voertuigen zwaarder dan 3,5 ton. Marc Lentjes, projectmanager bij Rijkswaterstaat voor de verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder, stelt: ‘Dit was geen gemakkelijke beslissing voor mijn collega’s binnen Rijkswaterstaat, maar wel een noodzakelijke.’
Lees meer

Verwerking van de zienswijzen: een zorgvuldig proces

De voorbereidingen voor de verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder zijn in volle gang. Planstudiemanager Frank Fieman en omgevingsmanager Lilian Marcolina vertellen over de meest recente ontwikkelingen in de verwerking van de zienswijzen.
Lees meer

Kabels en leidingen verleggen voor de verbreding van de A27

De verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder heeft niet alleen gevolgen boven de grond, maar ook onder de grond. Flink wat kabels en leidingen moeten worden verlegd en dat vergt veel voorbereidingstijd. Rijkswaterstaat is daarom al vroegtijdig in gesprek gegaan met de kabel- en leidingbeheerders.
Lees meer

Betere doorstroming op knooppunt Hooipolder

Bij de verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder wordt ook knooppunt Hooipolder aangepakt. Omdat een volledige ombouw van het knooppunt nu niet mogelijk is, heeft provincie Noord-Brabant samen met Rijkswaterstaat en de gemeenten Geertruidenberg, Oosterhout, Waalwijk en Breda een plan bedacht om de doorstroming op en rond het knooppunt te verbeteren: het Hooipolder-Plusplan.
Lees meer

Colofon

Dit is een uitgave van Rijkswaterstaat

Meer weten?

Kijk op: Rijkswaterstaat A27
U kunt (ook) gratis bellen met onze landelijke informatielijn: 0800-002 (ma t/m zo 06.00u - 22.30u)