< Terug naar overzicht van deze nieuwsbrief

31 januari 2017

'Ik werk bij een mooie organisatie, er is een enorme gedrevenheid'

Foto Pablo Hunnego

Op 2 januari j.l. is Pablo Hunnego gestart in zijn nieuwe functie als directeur bij FMH. De eerste maand heeft hij met veel plezier kennisgemaakt met de organisatie, het management en de medewerkers. Het viel hem direct op hoeveel enthousiasme er is voor het werk en hoe groot de inzet van de collega’s is voor de facilitaire dienstverlening.

Lees hier verder voor het interview met Pablo

FMH actief tijdens vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer in Jaarbeurshal

Sprekers vakbeurs

Op woensdag 25 januari verzorgde FMH drie kennissessies op de Vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer.

Deze beurs is hét vakevenement in de sector waar professionals en eindgebruikers op het gebied van facilitair management en gebouwbeheer elkaar ontmoeten. Het was de eerste keer dat FMH zich op deze vakbeurs presenteerde.

Lees verder voor een impressie van deze dag

Première FMH bedrijfsvideo

Video FMH

De allereerste FMH bedrijfsvideo is nu beschikbaar. Binnen vier minuten kun je zien wat het werk van FMH inhoud. De FMH bedrijfsvideo is voor het eerst extern vertoond tijdens de kennissessies die FMH op de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer op 25 januari 2017 heeft gehouden.
 
Je kunt de bedrijfsvideo hier bekijken.

Chatten met Facilitair Contactcentrum bij OCW

Icoon chat

Binnenkort kunnen medewerkers van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) in de Hoftoren chatten met medewerkers van het Facilitair contactcentrum (FCC). Met deze chatfunctie wil FMH het gebruikers nog gemakkelijker maken om snel contact te leggen met het FCC. Veel vragen kunnen zo direct beantwoord worden. Het FCC verwacht dat deze nieuwe mogelijkheid de klanttevredenheid verder vergroot. De pilot moet dit uitwijzen.

Lees meer

FMH doet mee aan proef duurzamere logistiek

Vrachtwagen met papier

Op de Hub-locatie van UBR|IPKD in Rijswijk zijn eind vorig jaar de eerste pallets papier geleverd. Hiermee is de proef met een Hub voor Haagse overheidspanden officieel van start gegaan. Voor alle partijen is het spannend.

Het is namelijk voor het eerst dat een Hub de logistieke keten onderbreekt als een soort tussenlocatie voor overslag. UBR|IPKD levert het papier door aan de panden van FMH. Papier via een Hub is een eerste stap naar duurzame en efficiënte  Rijkslogistiek, de komende maanden zullen ook andere productstromen worden toegevoegd.

Lees meer

Rijnstraat 8 opgeleverd

De verbouwing van Rijnstraat 8 is afgerond. Het Rijksvastgoedbedrijf heeft vrijdag 6 januari het zogenaamde beschikbaarheidscertificaat (BC) afgegeven aan het bouwconsortium Poort Centraal. De bouwers zijn klaar, nu is het tijd voor verder inrichten van het pand.

Er staat nog veel te gebeuren de komende tijd: de laatste bouwwerkzaamheden moeten nog worden afgerond, tegelijkertijd worden maatwerkverzoeken uitgevoerd en het pand ingericht met alle ICT-voorzieningen, zodat vanaf half juni de gebruikers er aan de slag kunnen!
FMH is in de Rijnstraat 8 verantwoordelijk voor het contractmanagement. Daarnaast verzorgt FMH de diensten Post, Beveiliging en het Facilitair contactcentrum.

Je kunt hier het 360 graden filmpje over de Rijnstraat 8 bekijken. 

Bezuidenhoutseweg 30 in beeld

Luchtfoto Bezuidenhoutseweg 30

Sinds eind september 2016 heeft FMH de Bezuidenhoutseweg 30 in zijn verzorgingsgebied. FMH voert in dit gerenoveerde rijksgebouw de rol van contractmanager van het DBFMO uit.

Het consortium Facilicom heeft een filmpje laten maken over het iconische gebouw met veel historie en grandeur. maar ook met alle moderne voorzieningen die mogen worden verwacht van een rijkskantoor in de 21ste eeuw.
Klik hier om het filmpje op youtube te bekijken.

Pilot interdepartementaal vergaderzalen reserveren

Vergaderzaal Turfmarkt

Op 1 februari 2017 start FMH met de pilot interdepartementaal vergaderzalen reserveren. Als je bij IenM, BZK, VenJ of EZ werkt kun je –naast de vergaderzalen van je eigen ministerie- ook een aantal vergaderzalen reserveren bij de panden van de andere ministeries die meedoen aan de pilot.

Doel
FMH breidt de dienstverlening “vergaderzalen reserveren”  uit om efficiënter en effectiever gebruik te kunnen maken van de bestaande huisvestingsfaciliteiten.

Hoe werkt het?
Medewerkers van een ministerie dat aan de pilot meedoet kunnen de vergaderzalen eenvoudig reserveren in het facilitair portaal van FMH. Je ziet de verschillende locaties en beschikbare zalen vanzelf in het keuzescherm.

Meerdere locaties
Aan de pilot doen voorlopig alléén de genoemde locaties mee. Als het een succes is zal de service uitgebreid worden naar meerdere panden

Colofon

Dit is een uitgave van FMH Communicatie

Reacties kunnen naar PostbusFMHCommunicatie@minbzk.nl