Nieuwsbrieven & e-mailattenderingen

< Terug naar overzicht van deze nieuwsbrief

4 februari 2015

De eerste editie van het e-magazine InBeeld staat nu online! InBeeld wil inspireren om beeldend te communiceren. InBeeld schrijft niet vóór hoe het moet, maar laat zien hoe het kán.

 

Hieronder alvast een voorproefje, maar je kunt ook direct naar InBeeld.

Inhoudsopgave

"Ik heb een hekel aan radioreclame met beeldbehang"

Het publiek is langzamerhand klaar met clichématige communicatie. Standaard commercials en advertenties gaan het ene oor in, het andere oor uit. Mensen willen iets zien waar ze wat aan hebben: of een video die van nut is, zoals een instructievideo, of een film die je iets doet.

"Aan de hand van een torso ontwerp je een verpleegster"

Naast een homogene uitstraling moet elk icoon ook herkenbaar en universeel leesbaar zijn. Daarnaast is schaalbaarheid van het icoon van belang. 

"Je stapt in een wereld waar alles mogelijk is''

Visualisators Bart Campman en Frans van Hoesel vertellen over virtual reality: "Je stapt in een wereld waar alles mogelijk is, je brein wordt voor de gek gehouden door de virtuele werkelijkheid."

 

Colofon

Beeldcentrum Rijksoverheid

beeldcentrum@minaz.nl
070-3564830